6 de jul. 2009

Criteris a seguir

A veure: a l'anterior entrada he especificat quin són els objectius que persegueixo amb aquest blog, que no van gaire més enllà de la satisfacció personal i del gaudi propi. Òbviament, si a algú li pot interessar les meves opinions i/o fotos dels diferents restaurants que he estat, me n'alegraré, però no parteixo amb aquest fi, sinó que m'atinc a la idea de crear una mena d'àlbum/diari personal on anotar les meves experiències gastrònomiques en restaurants, com diu el títol, d'alta volada.

Ara bé, en aquest punt és on sorgeix la incògnita més gran: que és un restaurant d'alta volada? On posem els límits per discernir quin establiment mereix ser catalogat d'alta volada i quin no? Òbviament hi ha tantes respostes com homes a la terra, però com que jo soc qui escriu el blog, seré també jo qui posaré els límits a aquesta definició, a la definició d'alta volada. M'explico tot seguit.

Ja fa temps (els meus bons amics ho saben bé) que en temes de restaurants de categoria m'he deixat assessorar/influenciar bastant per una publicació amb molt de pedigrí i amb molta fama, però que també rep crítiques furibundes de molta gent (no és el meu cas): estic parlant de la Guia Michelin. Aquesta guia de publicació anual atorga una, dues o tres estrelles Michelin a aquells restaurants que es fan mereixedors d'ella, sempre sota els criteris d'aquesta guia i dels seus anònims inspectors que, com ja he dit, no són sempre acceptats per tots els gourmets i/o gourmands.

Recentment, però, i ja més en clau catalanista, ha aparegut una publicació força interessant, que pretén ser la guia de referència dels millors restaurants de Catalunya. És un llibre editat conjuntament per la revista Descobrir Cuina (de la qual en soc subscriptor i la recomano ferventment a tots aquells qui es considerin gastrònoms) i pel Fòrum Gastronòmic i cataloga els 150 restaurants que, sota el seu punt de vista, són els millors restaurants del nostre país. El llibre és diu Guia 2009-2010 de Restaurants de Catalunya, i la idea es publicar-lo cada 2 anys.



Doncs bé, per agafar uns criteris clars, he decidit que seran catalogats com a restaurants d'alta volada i, per tant, apareixerà una entrada en aquest blog cada cop que vagi a un d'ells, aquells restaurants que surtin, com a mínim, en una d'aquestes dues publicacions que acabo de nombrar.

En aquest punt he de deixar ben clar que la la definició del criteri a seguir pot quedar desfasada amb el temps, és a dir, que un restaurant al qual li dediquem una entrada deixi d'aparèixer en futures publicacions d'aquestes dues guies. En aquest sentit, ha de quedar clar que el restaurant serà d'alta volada si en el moment que es visita, apareix com a mínim a una de les dues guies, independentment que no ho faci en un futur.

Per cert, ja aviso que no espereu una actualització del blog molt constant... què estem en crisis i anar als restaurants val diners!!! Jajaja
 

Estadisticas gratis